Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

L-Karnitin spalovač tuku aneb zdravý pomocník při hubnutí

Už jen pár dní nás dělí od astronomického jara, a i když to zatím nevypadá, budeme se za pár dní těšit z příjemného jarního a teplejšího slunečného počasí. Lyže vyměníme za kolo, procházky, běh, či in-line brusle a ti kdo se ještě nechali ukonejšit zimním počasím, určitě začnou přemýšlet, jak nastartovat a zlepšit svojí fyzickou a potažmo i psychickou kondici, která se u mnohých v zimním období nachází v latentní podobě a čeká na své aktivní probuzení.

Samozřejmostí pro redukci váhy a skvělou kondici je zcela jistě každodenní pohyb, pestrá a rozmanitá strava.To je bezesporu základ zdravého životní stylu. Další možnost, jak podpořit svůj líný metabolizmus a nastartovat svojí hubnoucí fázi se skrývá ve formě výživového doplňku tzv. suplementu a velmi osvědčeným tipem v souvislosti s hubnutím  je v současné době L-Karnitin – spalovač tuku aneb zdravý pomocník při hubnutí.

Co to je L-Karnitin?

L-Karnitin je ve vodě rozpustná látka. Nadbytečné množství L-Karnitinu se vyloučí ledvinami do moči, tak jako se to děje i u jiných vitamínů rozpustných ve vodě. Nazýváme jej Karnitin, nebo L-Karnitin.

Jak funguje L-Karnitin?

Hlavním úkolem L-Karnitinu je oxidace čili (rozklad) tuků. Náš tělesný tuk se ukládá v tukových buňkách, a protože se tato tuková zásobárna energetického zdroje spaluje pouze v mitochondriích svalových buněk je zapotřebí právě L-Karnitin, který přesun z tukových buněk do svalových buněk zajistí.Naše tělo si Karnitin dovede samozřejmě vyrobit samo. Karnitin vzniká v játrech a ledvinách z esenciálních aminokyselin lysinu a methioninu s pomocí vitamínu niacinu, pyridoxinu a vitamínu C, v kombinaci se železem. Řeknete si: „Vitamínový koktejl!“

Ano, naše tělo je dokonalá chemická továrna. Pokud však továrna nefunguje jak má a vitamínový koktejl  není v našem těle správně namíchán, produkce L-Karnitinu začne váznout a není dostačující. Laicky řečeno bez L-Karnitinu nespálíte ani gram tuku…

Jak můžeme L-Karnitin doplnit stravou?

Nejlepším vnějším zdrojem karnitinu je svalstvo savců, dále pak:

  • ryby
  • kuřecí maso
  • mléko

Bohužel zelenina, ovoce, obiloviny a další rostlinné potraviny Karnitin obsahují velmi málo.

Z celkově přijatého množství stravou naše tělo využije přibližně 65-75 %. Schopnost těla syntetizovat L-Karnitin se zcela rozvine až od 15 let věku.

Pokud se stravujete podle zásad zdravého životní stylu, vaše strava je pestrá a bohatá na vitamíny, přirozenými procesy v těle získáte L-Karnitinu dostatek. Nicméně mnoho lidí ačkoliv se domnívá, že se stravuje zdravě a zajímavě, požadovaného množství Karnitinu v těle nedosáhne. Proto není od věci, když například své redukční usilí podpoříme právě tímto suplementem který nejen, že náš metabolismus rozparádí správným směrem, ale také má další významné účinky na naše zdraví.

Jaké jsou zdraví prospěšné účinky L-Karnitinu?

  • podporuje detoxikaci těla – pravidelné užívání Karnitinu výrazně pomáhá odstraňovat toxické látky
  • podporuje činnost imunitního systému.
  • pravidelné užívání Karnitinu chrání srdečně cévní systém
  • zlepšuje metabolismus glukózy u diabetu II. typu.
  • zvyšuje aktivitu mozku – ovlivňuje hladinu některých nervových přenašečů
  • snižuje tvorbu kyseliny mléčné ve svalech – skvělé pro sportovce
  • pomáhá spalovat podkožní tuk (nejlepší účinky zaznamenáte při  intenzivnějším sportu, trvajícím delší dobu než 40min- např. i rychlá chůze)
  • není návykový

Kdy a jak L-Karnitin užívat?

  • 3x denně (ráno, při obědě, dřívější odpoledne- ne na noc!)
  • L-karnitin je vhodný užívat v menších dávkách (cca 500 mg), při jídle nebo po něm
  • nedoporučuje se užívání L-Karnitinu večer nebo před spaním, protože zvýšená dávka může vést k vyšší metabolické aktivitě
  • lidé s ledvinovou či jaterní poruchou případně cukrovkou by neměli užívat Karnitin bez souhlasu lékaře
  • kardiaci by měli užívat L-Karnitin, také jen pod lékařským dohledem
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!