Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

Zdravě jde vařit i pro děti

Pro každou maminku je důležité dopřát celé rodině to nejlepší a nejzdravější. Každá si ale dovede velice jednoduše představit obličeje svých dětí, pokud před ně postaví dušenou brokolici, hráškovou polévku nebo zeleninový salát. Snažíte-li se tedy dopřávat rodině obědy a večeře s ohledem na zdravou stravu, nemusíte se vzdávat ani tak oblíbeného jídla jako jsou palačinky. Vyberte si jeden z receptů, jak je vytvořit ve zdravé variantě a nechte se rodinou náležitě ocenit.

Základem je výběr mouky

Klasické palačinky jsou oblíbeným jídle a lze je servírovat takřka na tisíc způsobů. Ovšem v tradičním maminkovském receptu, podle kterého smícháte 0,5 litru mléka, 2 větší vejce, 250 g hladké mouky a špetku soli, stačí jen vyměnit ingredience a hned máte variantu inspirovanou zdravým životním stylem. Vyzkoušejte recepty, kdy do těsta zapracujete pohanku, ovesné vločky, sóju či zvolíte celozrnnou variantu. Špaldové či pohankové palačinky jsou zdravou obměnou klasických receptů z pšeničné mouky, jejíž použití je základním rozdílem v receptech. Špalda má jemnou oříškovou chuť a je pro fitness mámy tou správnou volbou. Místo klasické mouky navážíme 150 g jemně mleté špaldové, 250 ml polotučného mléka, 1 vajíčko, špetku soli, lžičku cukru a máme zde zdravou variantu oblíbeného pokrmu, který můžete podávat třeba s čerstvým ovocem. Je zde i možnost, jak připravit palačinky bez vajec, což je zajímavá alternativa, jak v jídle zásadně snížit množství cholesterolu. Použijeme 500 ml polotučného mléka, 300 g hladké špaldové mouky, 20 g vanilkového cukru, 2 čajové lžičky prášku do pečiva a špetka soli.

Tipy pro správnou přípravu

Možná si říkáte, že tipy jak palačinky připravit nepotřebujete, jelikož se jedná o jednoduchý recept. Pokud jej však nebudete připravovat z kvalitních surovin a na vhodné pánvi, nikdy nebudou vonět tak jako od maminky a už vůbec nebudou splňovat zásady zdravé výživy. Rozhodně to nepřehánějte s olejem. Pokud se jej rozhodnete použít, dejte si olej do misky na pracovní plochu a nanášejte mašlovačkou v minimální vrstvě, rovnoměrně přímo na pánev. Palačinku otáčejte pouze jednou, abyste zachovali její rovnoměrné propečení. Každému receptu navíc pomůže, když si suroviny správně odvážíte.

Připravte oblíbené a přesto zdravé palačinky pro celou rodinu, další nepřeberné množství receptů pro slané i sladké verze najdete na stránkách palacinky.org.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!