Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

3 potraviny, díky kterým budete šťastnější

Dlouho jsme si pokládali otázku, zda má jídlo vliv na naši náladu. Možná se vám to bude zdát zvláštní, ale opravdu je to tak. Už i věda potvrdila, že to co jíme, má vliv na to, zda se každé ráno probouzíme s úsměvem, nebo proklínáme budík. Takže pokud máte koutky úst často směrem dolů, možná je ta pravá chvíle se podívat i na váš jídelníček! My si v tomto článku řekneme o 3 potravinám, které nám mohou bez nadsázky zlepšit náladu.

Káva

O milovnících kávy se často mluví jako o bručounech, ale studie ukazují, že pravidelné pití kávy se na naší náladě projevuje velmi pozitivně. V jedné studii výzkumníci zjistili, že je ranní káva spojená s velkou dávkou energie, vlídnosti a radosti.

Pokud si dáme kávu ve společnosti, budeme přátelštější, spokojenější a v lepším rozpoložení. A jestliže si kávu vychutnáváme pomalu a bez stresu, budeme klidnější a šťastnější.

Další americká studie, publikovaná v JAMA Internal Medicine, prokázala, že žena, která pije dvě až tři kávy denně, má o 15% nižší míru výskytu deprese v průběhu deseti let.

To samozřejmě neznamená, že je káva recept na dokonalý život. Ale pití kvalitní kávy, může mít opravdu pozitivní účinky na naše zdraví.

Hořká čokoláda

Jen pomyšlení na hořkou čokoládu mi vyvolává úsměv na rtech :o), ale i studie potvrzují účinky hořké čokolády na naši náladu. Obsahuje totiž antioxidanty, které snižují krevní tlak a zlepšují cirkulaci krve. A pravděpodobně proto konzumace cca 50 gramů kvalitní hořké čokolády denně po dobu 14 dnů, snižuje úroveň stresu.

Hořká čokoláda obsahuje také hořčík, který zmírňuje deprese, únavu a podrážděnost. A na závěr, hořká čokoláda vyvolává pocit euforie, který je přirovnatelný k pocitu zamilovanosti! Do hořké čokolády se zkrátka nejde nezamilovat. :o)

Zelený čaj

Japonská studie, ve které bylo přes 40 000 dobrovolníků, zjistila, že lidé, kteří pili pět a více šálků zeleného čaje za den, měli o 20% nižší úroveň stresu, než lidé kteří vypili jeden a méně. Ano, vypít 5 a více šálků čaje za den je poměrně velký „sportovní“ výkon, ale i menší množství mělo prokazatelné výsledky. A to i když se vzali v potaz další faktory, jako je věk, kondice, zdravotní stav, jídelníček, a tak dále. Mimo redukci stresu zrychluje zelený čaj metabolismus o 5%, čímž pomáhá pří hubnutí. Takže pokud hledáte nějaký návyk, který by byl prospěšný pro vaše zdraví, pití zeleného čaje je jednoznačně jednou z možností.

Jak sami vidíte, i jídlo má vliv na to, jakou máme náladu. Pro někoho to může být nové zjištění, pro někoho stará, známá věc. Každopádně budeme velmi rádi, když vyzkoušíte, jaké na vás mají účinky potraviny, které jsme rozebírali v tomto článku, a napíšete nám vaše zkušenosti.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!