Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

5 důvodů, proč dieta nefunguje

Začali jste s dietou a po pár měsících redukce zjišťujete, že se váš hubnoucí proces zastavil?

Dietní strava vám již nechutná, jste unavení, bolí vás často hlava, máte hlad a chutě na sladké vás pronásledují i ve snech? Začínáte propadat panice: „Proboha jak je možné, že nehubnu“?

Zde je 5 základních důvodů, proč tomu tak je:

Chybně sestavený nebo zastaralý jídelníček…

Nasadili jste si příliš přísný redukční režim. Je potřeba upravit příjem energie. Pomalejším hubnutím předcházíte jo-jo efektu.

Nedostatek bílkovin… Můžete mít perfektní jídelníček, sestavený na míru, ale v průběhu redukce je třeba jej obměňovat, dle požadavků vašeho organismu a dle vašich subjektivních pocitů.

Například nedostatečný přísun bílkovin, může vyvolávat pocity hladu a chutí a takové pocity pak nahlodávají naše odhodlání zhubnout. Neodoláte a dáte si nárazově dortíček v cukrárně? Máte nezřízenou chuť na sladké? Chybí vám chrom…

Naštěstí jeho nedostatek můžete lehce doplnit potravinovými doplňky, anebo si čas od času dopřejte i mnohdy striktně zavrhovanou čokoládu.

Pozor, ale kvalitní!  Musí obsahovat alespoň 70% kakaa. Dbejte však na omezené množství -tzn. 2 malé čtverečky denně. :o)

Porce jídla…

Když hubneme delší dobu, některé základní návyky zdravého stravování často šidíme.

Skutečně dodržujete doporučené množství jídel každý den?

Vyvážený jídelníček by měl obsahovat 4-6 porcí denně. Právě při nedodržování správného množství porcí např. jídlo pouze 2x denně, dochází k tomu, že vás honí mlsná a snáze zhřešíte v podobě tučných či sladkých pochoutek, a tím se vzdalujete od své vysněné postavy.

Tip pro vás:

Pokud máte večer pocit vlčího hladu, rozhodně se nebojte zařadit druhou večeři – skladba by mohla vypadat např. takto: 100g  plátkového sýra 30% nebo 100g šunky,  ½ salátové okurky a zakysaný nápoj.  Důležité je nejít spát s prázdným žaludkem. Hlad vás zbytečně stresuje a demotivuje od nastavených cílů. Navíc přes noc nepříznivě působí na hladinu krevního cukru v těle.

 Psychika je mocná čarodějka…

Pokud jste se sami sobě zavázali, že zhubnete, musíte se připravit na to, že nic není zadarmo. Vaše psychická stránka je velmi důležitá proto, abyste vydrželi a dokázali cíleně zhubnout. Psychiku rozhodně při hubnutí nelze podceňovat. Je třeba se pozitivně naladit!

Neutápějte se v negativních myšlenkách typu: „Já to stejně nedokážu!“, „Už mě to nebaví, stejně to nemá smysl!“, „Co z toho života mám, když se nemůžu ani pořádně najíst?!“.

STOP! Myslete pozitivně a odměňujte se… Zapojte do změny životního stylu celou rodinu. Nastavte si svůj osobní plán hubnutí a zapisujte své pokroky. Za každých 5 kilo úbytku se odměňte podle toho, co vám udělá radost a povzbudí vás do dalšího boje s nadbytečnými kilogramy. Zařaďte B-complex na obalení nervové soustavy a pohyb na čerstvém vzduchu. Nemusíte chodit do posilovny, když už vás to přestalo bavit. Zkuste jiný druh sportu. Prostě sportujte pro radost. Negativní myšlení hubnutí nepodporuje!

Tip pro vás:

V redukčním jídelníčku se zaměřte na glykemický index v přijímané stravě – nízká hladina krevního cukru způsobuje podrážděnost!

Pitný režim… naprostou samozřejmostí…

Zamyslete se nad tím, zda jste nepolevili v pitném režimu.

Vypili jste v průběhu dne skutečně alespoň 2l tekutiny? Káva, černý čaj a polévky se nepočítají.

Pijte čistou filtrovanou vodu, nejlépe s citronem, ovocné či zeleninové šťávy a bylinkové čaje. Pokud nedodržujete správně pitný režim, játra a ledviny jsou přetížené a neodplavují správně škodlivé látky z těla – proces hubnutí se zpomaluje. Někteří lidé mají bohužel pocit žízně tak slabý, že je často zaměněn za pocit hladu, a zbytečným příjmem energie z následné konzumace jídla se opět hubnoucí proces zastavuje. A přitom by stačilo místo kousnutí do rohlíku vypít sklenici vody! Únava, malátnost a bolest hlavy jsou také známkou nedostatečného pitného režimu a přispívají k tomu, že se necítíte dobře a dieta nefunguje.

Tip pro vás:

Večer si připravte na stůl sklenici čisté pramenité vody s citronem tak, abyste ji měli hned po probuzení připravenou na vypití.

Pokud jste v kanceláři a stále sedíte u počítače, udělejte to samé ve větším – načepujte si vodu do 2l džbánku, přidejte citron a lžíci chia semínek a takto ochucenou vodu popíjejte v průběhu dne.

Alkohol…

Zhřešili jste na večírku, či na rodinné oslavě? Pátý a zásadní důvod, proč váha neklesá.

Při redukci váhy alkohol vynechte! 

Gram alkoholu se energeticky téměř vyrovná gramu tuku. Organismus vnímá alkohol jako cizorodou látku, toxin a díky odbouráváním alkoholu z těla, již nestačí spalovat nadbytečné kalorie.

Teď už znáte 5 základních důvodů, proč vám dieta nefunguje. Dieta obecně není dobrá věc, protože nás neučí správným návykům. Pokud chceme trvale zhubnout, je důležité dlouhodobě upravit svůj jídelníček a postupně měnit právě své stravovací návyky.

Přesně to vás naučí nutriční typologie!

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!