Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

5 neobvyklých důvodů, proč začít cvičit

Že cvičení prospívá zdraví, je nezpochybnitelný fakt známý řadu let. Většinou se ovšem mluví o zdraví fyzickém a zapomíná se, že cvičení má vliv i na naši psychiku. Nebojte se, nejste u psychologa, ani psychiatra :o), ale je velmi zajímavé znát více pohledů.

Krásný příklad může být se sebevědomím, možná si vzpomínáte na známou hlášku z českého filmu: „To bylo před dvaceti kily“. Je zřejmé, že člověk, který je ve formě, má hranice, toho co dokáže, dál než člověk, který jakýkoliv druh sportu vidí maximálně na obrazovce televize.

Vlastně nemusíme chodit daleko, kdy jste se ve svém životě cítili lépe vy? V období, kdy jste byli v nejlepší formě, nebo naopak v momentě, kdy byla ručička na váze tak vysoko, že jste si říkali, že to snad ani není možné?

Nechápejte mne špatně, rozhodně nikoho nekritizuji, jen poukazuji, že fyzický stav se odráží na naší psychice, proto není vůbec nic neobvyklého, že vynaložení fyzické zátěže, jako je cvičení, ovlivňuje i mentální stránku našeho já.

Ale dost bylo řečí okolo, pojďme se podívat na pět neobvyklých způsobů, jak cvičení prospívá našemu (ne)fyzickému zdraví.

Cvičení zvyšuje kvalitu spánku

Přestože experti nedoporučují cvičit těsně před tím, než ulehneme do peřin, cvičení přes den zlepšuje kvalitu spánku a usnadňuje usínání. Fyzické úsilí, které vyvineme, pomáhá našemu tělu lépe rozpoznat, kdy je čas jít spát. Naopak kvalitnější spánek zlepšuje imunitu, snižuje riziko vzniku diabetu a srdečních onemocnění. Tedy výhra na všechny strany!

Zlepšuje náladu

Je malým tajemstvím, že lidé, kteří pravidelně cvičí, snižují riziko deprese. V dnešní rychlé době se často raději uchýlíme k lékům místo toho, abychom hledali přirozenější řešení. A cvičení je právě jedním z nich. Aerobní cvičení zlepšuje náladu, díky uvolňování endorfinů, které jsou také známé jako hormony štěstí. Endorfiny se začnou uvolňovat zhruba 20 minut po začátku cvičení. Pokud budete cvičit pravidelně, můžete dlouhodobě výrazně zlepšit počet dní, kdy budete mít „dobrou náladu“.

Ulevuje od strachu

Cvičení nám nejen zlepší náladu, ale pomůže také se strachem. S vyplavováním endorfinů začnou slábnout i naše obavy. Velkým plusem je, že když cvičíme, zaměřujeme pozornost jen na cvičení a nepřemýšlíme nad každodenními problémy. Díky tomu zrelaxujeme naši mysl a dokážeme se podívat na problémy z širší perspektivy. Po cvičení jsme tak schopni efektivněji řešit složité úkoly a snadněji překonávat strach. A za tohle všechno mohou hormony štěstí a nárůst energie, který se při pravidelném cvičení dostaví!

Zlepšuje paměť

Cvičení pozitivně ovlivňuje velké množství funkcí našeho těla a jednou z nich je i paměť. Existuje nespočet studií, které uvádí, že pravidelná fyzická zátěž pomáhá udržovat neuronová spojení v oblasti našeho mozku. A zátěž nemusí být nijak velká, stačí pravidelné delší procházky. Paměti také obecně prospívá snížení hormonu stresu, Kortizolu, které je s pravidelným cvičením spojeno. Eliminace stresu prospěje samozřejmě i naší náladě.

Zvyšuje inteligenci

Spolu s pamětí můžeme být díky cvičení i chytřejší. :o) Ano, byla to trochu nadsázka. Nicméně podle portálu Psychology Today, díky cvičení přijímáme snadněji větší množství kyslíku, což celkově prospívá našemu mozku, včetně prefrontální kůry mozkové, která má co dočinění s tím, jak uvažujeme a plánujeme. Inteligenci prospívají také druhy cvičení, ve kterých je nutné rychle reagovat. Pokud tedy usilovně pracujete na svých znalostech, nezapomínejte na svaly!

Jak vidíte, fakta ukazují jasně. Pokud si najdete čas na cvičení, nejen že shodíte přebytečná kila a budete mít postavičku jako lusk, ale zlepšíte tím celkově svůj život. A paradoxně začít cvičit je nejlepší v tu chvíli, kdy se nám to nejméně hodí – tedy když máme kopec práce, málo času a nedostatek energie.

Tak odložte výmluvy a běžte si zdarma vyzkoušet kruhový trénink pro ženy.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!