Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

7 důvodů proč vám hubnutí nejde

Řada z vás nám píše, že se vám nedaří zhubnout a prosíte o rady ohledně jídelníčku. Bohužel hubnutí je u každého natolik specifické, že vám bez bližších informací nemůžeme dát konkrétní rady. Přesto jsme se rozhodli napsat tento článek, který sice bude, kvůli nemožnosti individuálního přístupu, hodně obecný, přesto však věříme, že vám pomůže. Je velká pravděpodobnost, že všechny důvody budete znát, pokud se tak stane, tak se sami sebe zeptejte, zda je také dodržujete. Někdy může jen malá změna v procesu hubnutí, zajistit velký úbytek kil i centimetrů.

  1. Máte špatnou motivaci

Proč chcete zhubnout? Je to kvůli tomu, abyste vypadali dobře v plavkách, nebo kvůli svému okolí? Špatně, špatně, špatně, k hubnutí je třeba hlavně vnitřní motivace, která musí vycházet z vás samotných. Pro příklad to může být, protože se chcete líbit sami sobě a být se sebou spokojení, nebo zlepšit svůj zdravotní stav. Vnější motivace po chvíli zmizí a dostaví se jojo efekt.

  1. Nezačali jste detoxikací organismu

Než začnete řešit, jak zhubnout, začněte detoxikací organismu. Když tělo zbavíte toxinů, váha půjde dolů o hodně snáz. Nevíte jak na to? Přečtěte si náš seriál o detoxikaci organismu. Aby se tělo dobře vyčistilo, chce to samozřejmě vydržet déle než jeden den. Obecně platí čím déle, tím lépe.

  1. Jíte málo vlákniny

Oba dva body jste zatím splnili, a přesto nehubnete? Tak se zamyslete, kolik denně přijmete vlákniny. Vláknina se nachází v ovoci a zelenině a funguje jako kartáč pro naše střeva. Bez dostatečného příjmu tak nebude moci tělo správně dostávat nežádoucí látky ven a hubnutí půjde velmi těžko. Doporučujeme konzumovat více zeleniny, než ovoce.

  1. Nejíte pravidelně

Kámen úrazu 99% lidí, kteří se snaží zhubnout. Pokud nejíte pravidelně, tělo si vytváří zásoby, protože neví, kdy dostane další živiny. Pravidelností také docílíte zrychlení metabolismu a hubnutí pak půjde jako po másle. Platí, že bychom měli jíst 5x denně vyváženou stravu, tedy sacharidy (celozrnné pečivo, brambory, rýži), bílkoviny (maso, rybu, tofu, nebo sýr) a ovoce či zeleninu, která by měla tvořit polovinu talíře.

  1. Jíte nedostatek bílkovin

Honí vás každý den mlsná? Pak máte nedostatek bílkovin. Soustřeďte se na to, aby v každém vašem jídle byla na čtvrtině talíře bílkovina. Nedostatek bílkovin je častým spouštěčem chutí na sladké a nejen naše svaly bílkoviny potřebují. Snažte se je také přijímat i z jiných zdrojů, než z masa. Pro příklad z luštěnin, nebo tempehu.

  1. Jíte příliš mnoho sacharidů

Pokud budete jíst velké množství sacharidů, tělo je bude stále dokola spalovat a k tukům se nikdy nedostane. Sacharidy jsou samozřejmě důležité, abychom měli dostatek energie, ale jejich přemíra nám při hubnutí spíše uškodí. Stejně jako u bílkovin platí, že by měly být v každém jídle na čtvrtině talíře. Mezi sacharidy se počítá i celozrnné pečivo a přílohy.

  1. Máte nedostatek pohybu

Máte hodně práce a nemáte čas na procházku, nebo posilovnu? Tak víte, kde je zakopaný pes. Bez pravidelného pohybu úbytku váhy nedocílíte. Tak přestaňte věřit všem bláhovým slibům a zařaďte pohyb alespoň 3x týdně do svého rozvrhu. Nemusíte zítra uběhnout maraton, stačí jít na půlhodinovou procházku do lesa. Čím menší krůčky budete dělat, tím menší odpor bude mozek klást a snáze se posunete dál. A nakonec si pohyb zamilujete.

Ve výčtu příčin, proč se vám nedaří zhubnout, bychom mohli samozřejmě pokračovat. Schválně jsme vybrali ty, o kterých si myslíme, že trápí nejvíce z vás. Tak než hodíte flintu do žita, zamyslete se, jestli neděláte někde chybu, a když si nebudete vědět rady, přijďte na konzultaci.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!