Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

7 důvodů proč zařadit chia semínka do jídelníčku

Chia semínka byly nenahraditelnou součástí jídelníčku Májů a Aztéků po celá staletí. Ne nadarmo se jim říká také poklad aztéckých běžců. A i dnes se dostávají stále více do podvědomí lidí, díky velmi příznivým účinkům na naše zdraví. Ukázalo se, že jsou velmi bohatým zdrojem velkého spektra nutričních látek a antioxidantů. To jsou důvody, proč se chia semínka řadí mezi stále populárnější superpotraviny. Pojďme se tedy podívat na 7 důvodů, proč byvhom měli chia semínka zařadit do jídelníčku.

Obsahují správné tuky

Chia semínka jsou bohatá na „zdravé tuky“, zejména pak na Omega-3 mastné kyseliny, kterých obsahují neuvěřitelných 60%. A to z nich dělá jednu z nejbohatších potravin na tyto zdravé tuky. Omega 3 v chia semínkách může pomoci léčit záněty a snížit hladinu cholesterolu.

Nechybí jim vláknina

Vláknina je spojená se správnou funkcí našeho střeva a snižováním hladiny cholesterolu. Chia semínka jsou skvělým zdrojem vlákniny, konkrétně obsahují neuvěřitelných 10 gramů vlákniny ve dvou polévkových lžících. Což je 1/3 doporučeného denního přijmu!

Bojují proti volným radikálům

Chia semínka jsou bohatá na antioxidanty, které pomáhají chránit tělo před volnými radikály, čímž mimo jiné zpomalují stárnutí a působí jako prevence proti rakovině. Antioxidanty také způsobují, že nám chia semínka vydrží dlouho, než se zkazí, a to až dva roky bez jakékoli úpravy!

Jsou bohatým zdrojem minerálů

Dvě polévkové lžíce chia semínek obsahují 18% denního příjmu vápníku, 35% fosforu, 24% hořčíku a zhruba 50% manganu. Tyto minerály slouží jako prevence proti vysokému krevnímu tlaku a pomáhají nám udržet si v normě váhu.

Pomáhají zahnat pocit hladu

Kombinace bílkovin, vlákniny a gelové struktury, kterou mají chia semínka při smíchání s tekutinami, způsobuje, že se díky nim cítíme déle sytí a zamezují zhřešení v podobě sladkostí a jiných dobrot mezi jídly.

Slouží jako náhražka vajec

Skvělou možností jak zařadit Chia semínka do vašeho jídelníčku je z části jimi nahradit vejce. Jak už jsme řekli, semínka po smíchání s vodou nabobtnají a vytvoří „gel“, který dokáže spojit ingredience podobně jako vejce. Přidáním chia semínek zvýšíme hodnoty jídla a snížíme obsah cholesterolu. Pro přípravu „gelu“, který vejce nahradí, smíchejte jednu polévkovou lžíci chia semínek se třemi lžícemi vody.

Nemusí se namáčet

Na rozdíl od ostatních druhů semínek jako jsou slunečnicová, dýňová, nebo lněná, se chia semínka nemusí předem namáčet do vody, aby uvolnily živiny. Stačí je jednoduše nasypat na jídlo, nabobtnají v těle.

Nečekejte na zázraky

Chia semínka jsou skvělý pomocník pro naše tělo i do kuchyně, ale nečekejte zázraky. Žádná zázračná potravina, která by nás zbavila všech obtíží neexistuje a ani superpotraviny v čele s chia semínky nejsou žádným všelékem. Pokud chcete změnit svůj životní styl, je třeba to vzít komplexně, například pomocí nutriční typologie.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!