Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

7 způsobů, jak se zamilovat do cvičení

Všichni máme přátele, kteří navzdory hektickému rozvrhu nikdy nezmeškají den v posilovně. Takoví, kteří nemohou přestat mluvit o minulém tréninku, nebo se přestat smát po hodině jógy. Ano, jsou tak trochu blázni do cvičení. Ale upřímně, my jim trochu závidíme, protože jsme po náročném dnu rádi, když se dostaneme domů a „alespoň na chvíli vypneme“. Dobrou zprávou je, že podle tvrzení známého sportovního psychologa a fitness trenéra celebrit Toma Hollanda v časopise Health, máme všichni stejný potenciál k tomu stát se závislými na cvičení. Zde je 7 osvědčených způsobů, jak toho docílit.

Dejte tomu 6 týdnů

Legenda říká, že vybudovat si nový návyk trvá 21 dnů, ale neexistuje moc důkazů, o které by se toto tvrzení mohlo opřít. Podle Americké studie se „návykovost“ u cvičení a posilování dostavuje u většiny lidí zhruba po 6 týdnech. To je totiž moment, kdy začneme na svém těle vidět změny. A je logické, že když člověk vidí změnu, která se mu podařila, nechce se vrátit zpět do starých kolejí.

Tento stav je také podpořen tím, že začneme mít špatný pocit, když vynecháme jeden, nebo dva dny v posilovně, nebo tělocvičně. Začne nám totiž chybět ten přirozený skvělý pocit, který máme po dobrém cvičení.

Najděte si oblíbence

Zkusili jste spinning a nic horšího jste nikdy nezažili, nebo se poranili hned při první hodině Zumby? To ovšem neznamená, že žádné cvičení není pro vás, tak neztrácejte hlavu a zkuste něco jiného. Najděte si něco, co vám pomůže dostat se z rutiny, kterou máte každý den. Ať už to bude ranní procházka do práce nebo 30 minut na kruhovém tréninku.

Vhodnou aktivitu poznáte tak, že vám první hodina uběhne tak rychle, že se nestihnete ani podívat na hodiny. „Když si jdu zaběhat, nebo do posilovny, nepřemýšlím nad tím, jako nad cvičením. Protože cvičení má většina z nás zakódované jako něco, co je náročné a nikomu se do toho nechce,“ řekl Holland.

Přidejte se do party

Cvičení je vždy větší zábava, když jste v dobré partě – a je o hodně těžší se na něj vykašlat, když se na vás někdo spoléhá. „Myslím si, že to je důvod, proč jsou skupinová cvičení jako Zumba, nebo kruhové tréninky tak úspěšné,“ řekl Holland. „Ukazují sílu podpory, která by měla být součástí každého cvičebního plánu,“ popisoval.

Vaší partou může být pár známých, které potkáte každé ráno v posilovně, nebo jen jedna kamarádka, se kterou chodíte pravidelně na Jumping.

Můžete také se svými přáteli, nebo kolegy uspořádat hubnoucí soutěž. Trocha zdravé rivality a soupeření vás udrží namotivované na 100%!

Nepřežeňte to

Jaký je nejspolehlivější způsob, jak ztratit návyk, ještě před tím, než si ho vůbec pořádně osvojíme? Zranění. Pokud začínáme, nebo se vracíme ke cvičení po dlouhé době, je třeba abychom byli opatrní a nesnažili se vše strhnout za týden. Může nás to naprosto vyčerpat, úplně odradit, nebo se v nejhorším scénáři můžeme i zranit. Je normální, že nás bude den, nebo dva po cvičení bolet celé tělo, ale jakmile se začneme cítit nemocní, nebo přehnaně unavení, je to známka toho, že trénujeme příliš tvrdě.

Nastavte si reálné cíle

„Myslím, že si naprostá většina lidí stanovuje špatné cíle – buď jsou příliš ambiciózní, nebo nejsou dostatečně specifické,“ řekl Holland. Je vždy lepší nastavit si menší cíle, které dosáhneme rychleji a znovu nás namotivují. Například zhubnout tři kila za měsíc je lepší cíl, než za rok uběhnout maraton.

Vaše cíle se samozřejmě po dosažení změní, ale je velmi důležité mít je nastavené. Abychom nepolevili, je dobré mít cíl neustále na očích. Pokud je tedy váš cíl uběhnout závod, přihlaste se na něj a zakroužkujte si den v kalendáři na ledničce. Nebo si na viditelné místo pověste oblíbené kalhoty, které chcete za tři měsíce znovu obléknout.

Udělejte si z cvičení rituál

Abychom u nové činnosti dlouhodobě vydrželi, bez ohledu na to o co jde, je opravdu nutné udělat si z ní návyk. Něco o čem nebudete muset ani přemýšlet před tím, než to uděláte. K tomu je samozřejmě nutný čas. Celý proces však můžeme urychlit tím, že si vytvoříme kolem celého procesu malý rituál. Vychutnáme si ranní kávu po cestě do posilovny, rozbalíme si ráno před televizí podložku na jógu, nebo si poslechneme oblíbenou motivační muziku před ranním během. Může se to zdát zvláštní, ale pokud tyto malé rituály dodržíme, bude je náš mozek vnímat jako signál pro to jít cvičit, a nezačne chrlit spousty výmluv.

Žádné večerní dovádění

Pokud chceme začít ráno běhat, nebo cvičit, bude třeba dříve vstávat. Aby naše tělo správně fungovalo, potřebuje zhruba 7 hodin spánku každou noc. Proto je důležité, abychom se dostali včas do postele, místo sledování televize, nebo odesílání pracovních emailů. Naštěstí, průzkum potvrdil, že cvičení během dne nám usnadní večerní usínání a zlepšuje i kvalitu spánku.

 

Chcete se opravdu zamilovat do cvičení? Vyzkoušejte kruhový trénink pro ženy na týden zdarma.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!