Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

Bolesti zad a kloubů: když pouze cviky nepomáhají

S bolestí zad se potýká velké procento lidí. Je to dáno naším životním stylem, kdy většina z nás pracuje u počítače, u kterého často nesprávně sedíme. A nejen u počítače. Správnou chůzi a sezení nemá mnoho z nás v malíčku a záda nás začnou bolet jedna dvě. Bolesti bederní páteře každopádně nejsou nic příjemného.

Jako první a jedno z nejlepších řešení, díky němuž můžeme bolestem zad předejít, je provádění speciálních cviků, případně jógové cvičení nebo pilates. Jedná se o cviky, které vám protáhnou a uvolní krční, hrudní i bederní páteř. Kromě toho se vám vyplatí zainvestovat do kvalitní židle i matrace v posteli – nejlepší je ta zdravotní, která odpovídá vašim tělesným proporcím.

Různé cvičení ani lepší postel však nemusí pomáhat vždy – například v případě chronické a dlouhodobé bolesti. V takovém případě byste se měli rovnou svěřit do rukou lékaře.

Klouby mohou začít bolet už po 40. roku věku!

S bolestí kloubů je to něco jiného. Klouby bolí především kvůli nějakému závažnému onemocnění, nebo se může jednat o projev stáří. Lidé starší 40 let se již mohou potýkat s artrózou a zažívat bolesti kloubů. I tady mohou pomoci speciální cviky. Je také potřeba, abyste klouby nevystavovali chladu. Provozujte takový druh sportu, který je jen minimálně zatěžuje. Je to například chůze, jízda na kole nebo v zimě běžky.

Co zabírá kromě cvičení?

Pokud vás přepadne z ničeho nic bolest, asi se vám nebude chtít okamžitě začít cvičit. Pravděpodobně by vám to ani bolest nedovolila. Co na bolest zad a kloubů? Existuje spousta prostředků, které si můžete koupit v lékárnách. Velice účinné bývají gely, které se používají lokálně, nebo prášky. Ty však mohou mít i vedlejší účinky. Záleží na vás, jaký typ aplikace vám vyhovuje více. Olfen je účinný prostředek, který se nabízí v obou variantách.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!