Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

In-line brusle – skvělé kardio, které ocení srdce i klouby

Možná se vám doteď brusle jevily jako pouhá zábava a kratochvíle bez většího efektu pro tělo. Nenechte se ale mýlit. Jízda na kolečkových bruslích je velmi dobrým kardio-cvičením, díky němuž spalujete nadbytečné tuky, posilujete srdce a při tom všem ještě chráníte své klouby. Seznamte se blíže s důvody, proč přijít na chuť kolečkovým bruslím a jezdit na nich alespoň jednou týdně. Obzvláště teď, kdy k tomu počasí přímo vybízí.

Jsou vhodné pro každého

Pro vaše ratolesti se in-line brusle stanou zábavou, zatímco pro vás sportem, který nejen baví, ale má i významný vliv na spalování kalorií, redukci tuku a posilování svalů nohou. Odborníci se shodují, že bruslení na kolečkových bruslích je společně s cyklistikou a během nejefektivnějším spalovačem ze všech sportů. Mohou jej navíc provozovat celé rodiny, od předškoláků pro seniory. Zde samozřejmě doporučujeme chrániče a rukavice na in-line, které ochrání před odřeninami.

Jak si na tom stojí bruslení v číslech?

Při zhruba hodinové pohodové jízdě v mírném tempu je tělo schopno spálit až 400 kalorií. V případě, že zvolíte svižnější tempo, bude to až 600 kalorií. Pro představu, takové množství se rovná řádně sytému obědu, včetně sladké tečky. Jde-li vám však primárně o spalování, vězte, že není účinnější kombinace než prokládat in-liny s během. Abyste příliš nezatěžovali klouby, stačí přitom vyběhnout třeba dvakrát týdně. Po zbývající dny se můžete vesele „vozit“ na kolečkách.

Úleva pro klouby

Velkou výhodou in-line oproti permanentnímu běhu je šetrnost bruslí ke kloubům končetin. Ty jsou při tomto sportu zatěžovány výrazně méně, odborné studie přitom hovoří o zátěži nižší až o polovinu – to už fyzicky opravdu poznáte. I proto jsou in-line brusle doporučovány také osobám s nadváhou. Jsou efektivní stejně jako chůze s norskými holemi, věříme ale, že pro řadu lidí jsou mnohem zábavnější.

Nejen hubnutí, ale i posílení srdce

Jízda na kolečkových bruslích má ještě jeden báječný benefit. Je aktivitou přirozeně posilující srdeční sval. Méně fyzicky zdatní jedinci mohou zvolit nižší tempo po delší dobu, ti zdatnější pak střídat relaxační tempo s maximální tepovou frekvencí v intervalovém tréninku. V obou případech se vám tělo odvděčí větší kondicí a fyzickou odolností. Nejen pro kardiaky je tak in-line bruslení báječnou prevencí infarktu myokardu.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Štítky