Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

Mléčná dieta: zabiják tuku, nebo módní výstřelek?

V dnešním článku si řekneme, co je to mléčná dieta. Proč se řadí mezi trendy hubnutí a zda funguje, nebo je to jedna z diet, u kterých ztratíme pouze trpělivost. :o)

Co je to mléčná dieta?

Mléčná dieta je krátkodobý, drastický zásah do jídelníčku, který by měl mít za důsledek úbytek kilogramů bez jojo efektu. Trvá 13 dní a je třeba při ní přesně dodržovat stanovený jídelníček. Výsledkem celého procesu by měl být úbytek na váze až 8kg.

Společně se podíváme na klady i zápory této diety a řekneme si také něco o samotných mléčných výrobcích.

Jak se dívá moderní výživa na mléčné výrobky?

Názory na mléčné výrobky se liší od odborníka k odborníkovi. Někdo radí je zařadit do jídelníčku maximálně 2x za týden, někdo si dává pozor na kvalitu a jiný doporučuje třeba jen zakysané výrobky.

Největší diskuze se točí kolem mléka. Jedna z předních odbornic Margit Slimáková o mléce napsala: „Mléko a mléčné produkty jsou skutečně bohatým zdrojem vápníku, vitamínu  B12, D vitamínu a bílkovin, i přes to ale prospívá většina celosvětové populace skvěle i bez jakékoliv konzumace mléka. Až 75% světové populace má potíže mléko trávit, trpí nedostatkem enzymu laktázy a mléko tradičně nekonzumuje.“ Dále uvádí, že nerozpoznaná a neléčená alergie na mléko, může být jednou z příčin astmatu.  A obrací se i na studie, které uvádí souvislost mezi konzumací mléka a vznikem diabetu prvního typu.

Mléko samo o sobě není tedy pro náš organismus žádnou výhrou, a jelikož je mléčná dieta založená právě na mléku a mléčných výrobcích, je dobré podívat se na ni i z této stránky.

Svým klientům doporučuji vyhnout se kravskému mléku a zařadit raději mléka rostlinná (kromě sójového), dále pak jíst primárně zakysané mléčné výrobky, které obsahují probiotika, což jsou zdraví prospěšné střevní bakterie, které napomáhají ke správnému trávení a posilují imunitu,“ říká výživová poradkyně Michaela Gorčíková.

Bude mléčná dieta fungovat?

Dost bylo negativních řečí, pojďme se podívat také na to, jak je to vlastně se samotným úbytkem váhy při dodržování mléčné diety.

Vzhledem k tomu, že po celou dobu diety konzumujeme poměrně nízké množství sacharidů, je velmi pravděpodobné, že opravdu zhubneme. Pokud tedy hledáte způsob, jak rychle zhubnout a jste ochotní zvolit i drastickou a poměrně nezdravou cestu, může být mléčná dieta správnou volbou pro vás.

Pokud se budete chtít do mléčné diety pustit a opravdu dodržet poměrně drastický jídelníček, dejte si pozor na jojo efekt. Pravdou totiž zůstává, že pokud se po jakékoliv krátkodobé dietě (i Dukanově), vrátíte znovu ke svému jídelníčku, kila půjdou postupně opět nahoru. Dlouhodobé úpravě jídelníčku se tedy rozhodně nevyhnete.

S dietou budou díky nevyváženosti spojené pravděpodobně také chutě – primárně na sladké a pocity únavy.

Je pro vás důležitější zdraví nebo váha?

Mléčná dieta bude pravděpodobně funkční. Nicméně stále zůstává otázka, kterou si musíte zodpovědět vy sami: Je pro vás důležitější vaše zdraví, nebo vaše váha? Může se to zdát zvláštní, jelikož zdraví s váhou samozřejmě souvisí. Ovšem v tomto případě krátkodobých diet je celý proces pro tělo velkým šokem, který vašemu zdraví rozhodně nepřidá, přestože shodíte pár kil.

Raději doporučujeme změnu jídelníčku a stravovacích návyků, jako to udělala Iva, a uvidíte, že hubnout se dá i zdravou, pro tělo přirozenou formou, bez hladovění a drastického jídelníčku. Pokud zvolíte tuto cestu, vaše tělo vám zcela jistě poděkuje.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!