Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

Výborný zeleninový salát jako příloha k pochoutkám z grilu

Oblíbené grilování je v plném proudu, počasí nám také povětšinou času přeje a na čerstvém vzduchu ve společnosti dobré party, známých a přátel, je i příprava všelijakých dobrot radostí a zábavou. Přinášíme vám tip na jednoduchý a zdravý zeleninový salát, který se hodí k jakékoliv grilované pochoutce a rozhodně nenaruší nijak vaše zdravé stravování a případnou dietu. Zelenina má nízkou energetickou hodnotu a obsahuje velké množství vitamínů a vlákniny. Saláty ze zeleniny jsou právě proto velmi často využívané při hubnutí, očistných kůrách, a také jako příloha ke grilovaným masům.

Příprava tohoto salátu je velmi jednoduchá, rychlá a ingredience můžete obměňovat dle libosti…

Doba přípravy: 10 minut

Co budeme potřebovat na jednu porci?

  • 1/4 salátové okurky
  • 1 celé rajče
  • 2 větší listy římského salátu (natrhat rukou na kousky)
  • ½ papriky
  • 4 půlky sušených rajčátek nakrájených na malé kousky
  • hrst oliv (nejlépe černých)
  • dresink (lžíce dijonské hořčice, lžíce olivového oleje, nastrouhaný stroužek česneku, pár kapek citronu, pár kapek balzamikového či jablečného octa, špetka soli, pepř)
  • na posyp piniové oříšky (Jsou bohaté na bílkoviny, vitamin B1 a železo. Mají velkou nutriční hodnotu a vynikají obsahem polynenasycených mastných kyselin.)
  • na zeleninový salát nastrouháme slabé plátky výborného parmezánu

Postup:

Veškerou zeleninu nakrájíme na kousky, rajčata jsou vhodnější na čtvrtky, lépe vypadají v salátu a jsou šťavnatější. Vložíme do misky a smícháme s připraveným dresinkem. Nakonec můžeme přidat grilované maso a zasypat parmazánem.

Rozhodně dresink nešiďte, a to nejen z důvodu, že by salát byl suchý, ale zejména proto, že kyselá šťáva nebo ocet na sebe váží ve vodě rozpustné vitamíny a tak svojí přítomností v salátu zvyšují jejich využitelné množství. Navíc vitamíny chrání před účinky kyslíku a tak jich v kyselém salátu zůstane mnohem víc, než když zeleninu jen nakrájíme a necháme bez zálivky. Stejně důležité jsou v salátu i oleje. Rajčata, papriky, mrkev a další červená zelenina obsahuje pro organismus příznivý beta karoten, který se rozpouští v tucích. Abyste nutričně pokryli také sacharidy, je vhodné podávat zeleninový salát s kouskem na grilu opečeného celozrnného pečiva.

Dobrou chuť! :o)

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!