Stiskněte enter pro zobrazení výsledků nebo esc pro zrušení

Zelená káva: mýtus nebo hubnoucí hit?

Co si představit pod pojmem zelená káva?

Jde o plody keře kávovníku, který produkuje dužnaté červené plody-peckovice, kterým se také říká bobule nebo višně. To, čemu my laici říkáme „kávová zrna“, jsou vlastně semínka, která se tvoří v centru peckovice. Tyto červené pecky se sbírají a suší na slunci po několik týdnů, dokud slupka nepraskne. Po prasknutí slupky se vyjme zrno kávy a to má světle hnědou až zelenou barvu – proto se těmto nepraženým zrnům říká Zelená káva.

V čem je jiná než klasická černá?

Zejména ve způsobu zpracování. Zelená káva neprochází klasickou fermentací a pražením, tak jako se to děje při zpracování klasické černé kávy. Díky tomu si zelená čerstvá zrna zachovávají důležité vitamíny a antioxidační látky. Zejména kyselinu chlorogenovou (CGA).

Proč se po zelené kávě lépe hubne?

Kyselina chlorogenová má vysoký podíl na snadnějším úbytku tukových zásob v těle. Nikoli však jen vlastní zásluhou, ale – jak uvádí mnohé vědecké studie – díky zvláštní součinnosti právě s kofeinem. Kombinací těchto látek dochází k mnohem vyššímu vstřebávání cukrů, které se neukládají do tuků. Některé odvážné studie dokonce tvrdí, že by mohlo pravidelným užíváním zelené kávy dojít až k 30% úbytku tukové tkáně, hlavně viscerálního tuku. Viscerální tuk, je tuk vnitřní, který obklopuje naše orgány, srdce, žaludek, slinivku, játra a ledviny. Toto hromadění tuku následně zvyšuje riziko vzniku cukrovky či kardiovaskulárních chorob, případně u pacientů, kteří již tyto choroby mají, vede ke zhoršení zdravotního stavu.

Jaké další zdraví prospěšné látky obsahuje zelená káva?

  • kyselinu kávovou a fenoly, tyto látky mají silně antioxidační účinky, čímž chrání tělo před volnými radikály a zhoubným rakovinovým bujením.
  • správný pravidelný srdeční rytmus má na povel draslík a hořčíky, a zelená káva jich obsahuje značné množství

Jak chutná zelená káva?

Ačkoli je zelená káva výrazně zdravější než její tradiční pražená verze, v chuti a vůni se černé kávě nevyrovná. Je spíše kyselejší a postrádá aroma klasicky pražené černé kávy.

Cukr, smetana ani mléko není s kávou kamarád – dochucením ztrácí káva zdraví prospěšné látky.

 Zhubnu po zelené kávě nebo ne?

Zelená káva, je určena jako podpůrný prostředek při hubnutí, který však bude dokonale fungovat pouze v případě, že k její konzumaci připojíte pohyb, zdravé stravování a nutričně vyvážený jídelníček. Bez toho bude zelená káva, tak jako všechny hubnoucí doplňky a preparáty, opravdu jen berličkou a její účinek nebude takový, jaký od ní očekáváme.

Rychlý návod, jak připravit nápoj ze zelené kávy…

  • mletá zelená káva
  • dvě lžičky mleté zelené kávy zalijeme vroucí vodou
  • necháme louhovat cca 5min
  • přecedíme a nápoj je hotový

Doporučení výživových poradců zní: pít šálek kávy 3x denně, ovšem mějte na paměti, že v zelené kávě je vysoké množství kofeinu, takže pijte s mírou :o)

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!